Måndag 16 augusti 2010

I Vardagen ♥,
Morgonen började med att klockan ringde 7:55 eftersom jag va tvungen upp att ringa veterinären igen, denna gång till Gun eftersom hon började jobba idag igen. Fick en tid kl.11. Den här gången var det något fel med Elsas mun, hon har haft den öppen hela helgen och har inte kunnat tugga.
När vi kom dit sa hon direkt att hon såg svullen ut i munnen. Så undersökningen börjar och Elsa får lugnande för att Gun ska kunna kika ordentligt i halsen. Och hon säger att det är bland det värsta hon sett på länge! :S Stackars Elsa har en fruktansvärd infektion i halsen som satt sig på bla struphuvud och stämbanden. Så hon trodde att ögoninflamationen bara var början till detta. Så gjorde hon även en odling och skickade iväg och det svaret kommer om ca 7 dagar. Så vi fick en medicin nu till att börja med så hör hon av sig när provsvaret kommit med den korrekta då och exakt vilken bakterie hon fått. Tur va det att vi åkte dit för nästa steg sa hon att det kan sätta sig på lungorna och då skulle hon tom kunna dö av det! Sen säger hon även att detta kan smitta Tuva också!! Så nu gäller det att hålla koll så inte Elsa kommer nära henne för de vill jag då verkligen inte! Så nu är det vila som gäller för Elsa tills hon blir frisk igen!

Efter veterinärbesöket åkte vi hem till mamma och fick fika eftersom hon va ledig idag. Och nu är vi hemma en sväng innan vi ska åka till Elfi och få mat. Så ska hon även få slänga i en hårfärg i mitt hår. Provar svart/brun igen och blir jag inte nöjd nu får de bli svart nästa gång :) Älskar att ha nyfärgat hår! Väntar bara på att Johanna ska börja jobba igen nu så jag kan få de klippt också, har inte klippt håret sen i mars!

  
Skrivet av: Elin - Mamma till William
I   Blogg: http://elinkratz.blogg.se/

För att jag jobbar på Teleperformance i Söderhamn och det finns väl inte så många fler kundservice jobb här i närheten och jag har inte sett dig på mitt jobb så jag chansade :P hehe




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: