Våran påsk i Tännäs

I Vardagen ♥,
På långfredagen åkte vi upp till Tännäs för att fira påsken där och i onsdags kväll kom vi hem.


Filmade en rolig film på Tuva på vägen dit då hon var busig/sur/glad på samma gång. Gounge ♥

På lördagen (påskafton) var vi upp till Kröket och kollade på nån veteranskoter tävling. Vi visste inte om att den skulle vara när vi åkte upp så vi hade inte Tuvas hörselskydd med så Tuva jag och Elfi satte oss lite utanför och solade lite medans Jan och Hans-ove kollade. Sen när vi kom hem därifrån så kom mamma, pappa, faster Nenne och Hans och hälsade på oss en sväng :) Mamma och pappa var med dom i Hans stuga i Lofsdalen så då tog dom en biltur till oss :)

På söndagen gjorde vi inte så mycket på dagen, men på kvällen var vi upp till Käringsjön en sväng och hälsade på. Men till sist fick vi åka hem eftersom Tuva förvandlades till ett monster när hon började bli lite trött ;)


Lite "hinder" på vägen innan vi kom fram till Käringsjön :)

På måndagen var och åkte en tur med bilen. Först stannade vi i Långå för att kolla på vattenspruten. Knäppte lite kort och filmade. Sen åkte vi runt Särvsjö-Messlingen-Flatruet tillbaka.
Här kommer en film på sprutet:


Haha anledningen till att jag vänder mig bort en sväng är att jag blev lite blöt ;)


"Sprutgrejen"


En bild knäppt en liten bit ifrån. Jag och Tuva står nedanför med vagnen medans dom andra tre gick upp för att titta.


Sen fick vi också komma upp :)


Och lite andra bilder på Tuvis när vi var ute på kvällssidan och dona på lite:





Tuva leker med stenar och visar gärna upp en :)


På tisdagen var vi in till Röros och kikade lite. Gick och kollade lite i dom få affärer som finns där och tog en fika på ett café. Å fasen vilken god macka vi åt och så fick jag världens godaste varma choklad! Eller kakao med krem som de hette där ;) Har aldrig någonsin druckit en så god choklad! Innan vi åkte hem så handlade vi lite på Rema 1000. Köpte de vanliga mors flatbröd och tomatost. Och även ett paket med blöjor. Var lite billigare än här hemma och jumbo pack. Man förstår verkligen varför dom i Funäsdalen tycker blöjorna i Norge är billiga eftersom de är svindyrt i Funäs! Hur fan har man råd att skaffa barn där när blöjorna är så dyra?! Haha!

På onsdagen så rev Hans-ove och Jan bort skafferiet. För att få mer plats bakom dörren att hänga kläder mm. De tog sina timmar det och när dom var klar med de så åkte dom in till funäs en sväng. Så jag packade alla saker in i bilen så de skulle vara klart. När dom kom tillbaka åt vi mat sen kl.17 rullade vi hemåt!

Å när vi vaknade på lördagen så fick vi nästan en chock. De va lemmlar överallt! Sprang kors och tvärs över gården och låg överkörda på vägen typ överallt. Men de verkar vara ett riktigt lemmel-år i år har jag läst. Jag har aldrig sett en sån förut men nu har jag det ;) Såg ut som små hamstrar!


(bild från google)


Så man kan säga att vi haft en bra vecka där uppe. Men efter ett tag fick jag hemlängtan. Så är jag, det är skönt att komma bort men sen vill jag snabbt hem igen ;)



Igår var vi till Valbo en sväng. Skulle på ikea och köpa stolar att ha ute men dom var slut såklart! :( Kom istället hem med lite annat från köpcentret :) Ett par skor, ett linne, solbrillor och hårsnoddar till Tuva. Ska försöka få henne att ha snoddar i håret ;) Å till mig själv köpte jag hårspray och ett linne. På vägen hem stannade vi på Mobackes så jag fick köpa lite blommor. Dom är nu planterade och står på bron och ser fin ut :)

Idag vet jag inte vad som händer i det fina vädret, gissar på att det blir lite arbete på altan så de blir klart nån gång! Och så ska jag kika lite på bröllopet på tvn när jag har tid.

Nu ska vi äta frukost!

  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: