Detta gör mig galen!

I Vardagen ♥,
Nu har jag haft min hemska halsont i en vecka! Ringde ju HC i torsdags men fick inte komma då. Nu när det gått en vecka och jag fortfarande har lika ont om inte ondare tom så ringde jag sjukrådgivningen som sa till mig att ringa HC på en gång och för att få komma och göra ett halsprov. Så 13:40 ska jag dit! Hoppas verkligen på att det är något man kan få medicin åt annars dör jag nog snart! Hade så ont i halsen igår kväll så jag kunde inte ens somna :( Jag som är nykterist har tom provat druckit whiskey men nej, de har inte heller hjälpt!

Ja igår var vi ner till Uppsala på bandyfinalen. Tänker inte nämna något om den mer än att det var ju så jävla nära guldet!!

Märkte även de imorse när jag var och hämtade Tuva i sängen att hon såg väldigt hängig ut på ögonen. Tog temp och ja 37,7 grader så lite feber hade hon. Tuva är ganska lågtempad som mig. Hoppas verkligen inte att jag smittat ner henne, men de känns som att risken egentligen är ganska stor eftersom vi är med varandra nästan hela tiden..
Har nyss kommit hem från Bollnäs. Har varit på Willys och handlat och HC för halsprov. Och såklart så hade jag den bakterien som man inte fick medicin för ;( Men var jag inte bra tills på fredag skulle jag komma tillbaka. Och vad menar dom att dom ska kunna göra annorlunda då då?? Hjälp.. Så jag får fortsätta knapra alvedon/ipren och halstabletter. Har provat både bafucin, zyx och mucoangin men jag tycker inte att någon av dom hjälper!

Mitt huvud håller just nu på att sprängas känns de som så jag ska ta och vila en stund på soffan nu medans Tuva leker på golvet. Och när Hans-ove kommer hem så måste han upp på taket och få bort snön eftersom de droppar in i köket igen.. Samma visa varje år när snön börjar smälta! Tur vi (förmodligen) ska byta taket i sommar..

  
Skrivet av: Berit
I

Håll ut det tog 14 dagar för mig att bli kvitt den onda halsen, men nu är det bra igen.




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: