Måndag 23 augusti 2010

I Vardagen ♥,
Jaha så var man tillbaka i vardagen igen. Hans-ove har nu slut på sin semester så nu är jag och Tuva ensam hemma igen..

I lördags natt kom vi hem från en liten semester i Tännäs. Åkte dit på onsdags kvällen och kom som sagt hem i lördags. Har inte gjort mycket där utan mest tagit det lugnt. Var en vända till Norge för att köpa tomatost, en dag spenderades inne i Funäsdalen och på dagen i lördags var vi upp till Käringsjön ett par timmar och hälsade på där. Skönt att komma iväg och göra något ibland :) De gick iaf jätte bra med Tuva där uppe, hon sov som en stock alla nätter utom en då hon bestämde sig för att vakna 4:15! Men som tur var så somnade hon om efter kl.6 nån gång och sov ett par timmar till. Så den dagen var jag rätt så trött! Hans-oves födelsedag firades också där med tårta och presenter från Elfi och Jan. Han fick en jätte gullig tröja som de står "Tuvas pappa" på :) Min present fick han hemma på onsdagen innan vi åkte.

Igår började jag dagen med att åka ner till Bollnäs för att handla så jag kunde göra en tårta eftersom dom som ville komma och gratta Hans-ove skulle komma då. Sen hem och göra tårta och städa mm innan folken kom.

Med posten i fredags hade jag fått brev från veterinären Gun men ett nytt recept på medicin till Elsa eftersom hon fått provsvaret på odlingen som hon skickade iväg. Elsa har tydligen 2st olika bakterier som är resistenta mot dom flesta mediciner men jag fick en nu iaf att börja med så jag hoppas att den kommer hjälpa så hon blir frisk snart! Tråkigt med sjuka djur! Så när apoketet på sjukhuset öppnade kl.15 igår åkte jag dit för att hämta ut medicinen men dom hade den inte hemma så jag fick vänta tills idag istället och åka ner på apoteket på stan. Och dom hade den iaf så nu har Elsa fått den första kuren. Den ska ätas i 10 dagar..

Min kära mamma och lillebror ställde upp och hade Elsa hos sig medans vi var borta så tack så mycket för det! :)

Så det var en liten update om vad som hänt för oss dom senaste dagarna!

  
Skrivet av: Linn
I   Blogg: http://dubbellycka.blogspot.com/

Jag ska till bollnäs imorgon (onsdag) och handla, jag har visserligen tjejernas gammel farmor med mig men det kanske inte gör något? Är skönt med ett extra par händer när an ska handla :)För isf skulle vi kunna bestämma en tid vi ska träffas imorgon :)




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: