Älskade barn..

I Tuva ♥,



3 månader ♥



3 veckor ♥



Första badet, 1,5 vecka ♥



2 dagar ♥



Magen v.39 (38+2) 5 dagar innan förlossningen ♥

Tuva föddes 2 mars i v.39+0 genom en ganska snabb och enkel förlossning.

Värkarna började regelbundet måndagen 1:a mars vid ca 18:30. Ringer in till förlossningen 22:44 då värkarna kommer tätare och tätare, dom ber oss komma in pga det dåliga väglaget. Jag tar en dusch och Hans-ove packar in barnstol och BB väskan i bilen. Åker mot förlossningen 23:30 och är framme 00:40 i Gävle. Läggs först på CTG och undersöks, är öppen 5 cm. Flyttas till ett förlossningsrum och läkare kommer för att lägga EDA. Han sticker och sticker men hittar inte rätt mellan koterna, läkarens telefon ringer och går i väg ett par minuter. Kommer tillbaka och säger att han måste iväg på något akut. Efter ett tag dyker en annan läkare upp och även han försöker hitta in mellan koterna men han misslyckas också och gör bedömningen att det är för riskabelt att fortsätta så jag fick klara mig med bara lustgasen. Känner också att jag bli kissnödig men kan inte kissa så barnmorskan sätter in en kateter och det gör fruktansvärt ont så jag får lite akupunktur. Efter de kommer värkarna allt tätare och barnmorskan ber mig att inte krysta eftersom hon undersökt mig en stund tidigare och var då öppen 6 cm. Eftersom jag känner krystreflexer så ber jag henne kolla igen och då är jag öppen 10 cm och får äntligen börja krysta! Efter detta kom Tuva äntligen ut 03:56 och var 50 cm lång och vägde 4004 g :) En riktigt liten guldklimp!

Jag har inte skrivit någon förlossningsberättelse tidigare så nu kom en kort version :) Har tyvärr ingen tidsuppfattning inne på förlossningen om vilka klockslag allt hände.. Vi hann bara vara inne på förlossningen ca 3 timmar innan hon kom ut, älskade barn ♥


  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: