Helgen 11-13 juni 2010

I Vardagen ♥,
Ja då var även denna helg över.. Veckorna bara springer iväg! Och det har hänt mer än vad jag trodde det skulle göra.

Fredag: Hans-ove var ledig så då dagen började med lillebrors skolavslutning på morgonen, fika hos Elfi direkt efter det sen hem och pygla på lite. Sen fortsatte vi hos Danne och Mia i Alfta på kvällen, trevligt hade vi där! Karlarna drack grogg och jag och Mia pratade mest bebissnack :) Dom har en liten Ellen på snart 1 år.

Lördag: Hade hoppats på att göra mest ingenting, bara ligga i sängen och slöa hela dagen men så blev det inte. Först kom mamma, pappa och Jens och en liten stund efter det kom även Tommy, Lisa, Emil, Nova och Hugo så då blev det fika. Tuva låg och sov middag när alla kom men som tur var så vaknade hon medans dom va kvar så hon fick träffa sina kusiner lite :) Kvällen blev hos Elfi. Grillade fläskfilé och så gjorde jag hasselbackspotatis till, mums! Efter maten blev det film, vi bjöd även ner Janne så han åt och kollade filmen med oss. Det blev en sen kväll, kom nog hem strax efter 01:00

Söndag: Idag fick jag dagen jag velat ha igår :) Har inte gjort mycket alls idag, kollat på barnprogram med Tuva och mest legat och myst i sängen. Till middag blev det pizza och till efterrätt vattenmelon :) Medans jag sitter här i sängen med Tuvan i knät och skriver så håller Hans-ove på att byta antennkabel till tvn i sovrummet, vi har inte haft någon bild tidigare så kabeln va tvungen att bytas.

Veckan som kommer så har vi mammor från föräldragruppen bestämt att träffas nere på öppna förskolan imorgon måndag. Får se om jag orkar, känner inte för det just nu. Tisdag morgon åker Hans-ove på kurs och blir borta över natten så då får jag och Tuva klara oss själva. Ska även ner till Röste och hälsa på Tommy på tisdag och på onsdag ska vi på bvc annars är kalendern tom än så länge vad jag vet :)

Nu ska vi strax bada Tuva och ta en varsinn dusch sen krypa ner i sängen. Kanske kolla på en film om vi orkar..

  
Skrivet av: Linn
I   Blogg: http://dubbellycka.blogspot.com/

jaha, vad jobbar du med där då?

hehe ja det är lustigt det där. Dom är planerade, men vi har inte berättat det för någon, så du blir faktiskt den första :P vi ville slippa dumma frågor osv så vi valde att säga att det var oplanerat. Vi är ju rätt unga för att planrea barn och Robin gick fortfarande i skolan när jag blev gravid (han är ett år yngre än mig)så det blev lättast så :) Det tog 6 månader utan p-medel innan jag blev med barn. Hur var det med er? planerade ni?

Skrivet av: Tobbe, | Tomelillas största blogg...
I   Blogg: http://tobbees.com

Hejsan Hoppsan!

Allt bra? :)



Ha en toppen Måndag..! :)

Skrivet av: Linn
I   Blogg: http://dubbellycka.blogspot.com/

Nej det tycker inte jag heller :) Vi kände att vi inte hade något gemensamt med andra i våran ålder, ang att gå ut varje helg osv. Men nu är det två kompis par till oss som är i samma ålder som vi som har och ska ha barn så jag tror vi startade något där :P Ett jobb är ett jobb, och nu får man ju vara glad för det man har. jaha, usch.. Det där med missfall är otäckt.

Har hon gett er något leende och så än då? :)

Skrivet av: Linn
I   Blogg: http://dubbellycka.blogspot.com/

Åh vad härligt :) Ja det är verkligen fascinerande hur dom lär sig och så fort det går! Nej inte riktigt, dom är på god väg med sittandet, krypningen är mest ålande fortfarande :) Men dom har fått två tänder var, urgulligt :D Och vänta bara tills hon skrattar, hjärtat fullkomligt smälter! ;)




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: