Fredag 13 augusti 2010

I Vardagen ♥,
Ja nog märkte vi av att det var fredagen den 13:e imorse allt! Vi fick nämligen vakna till brandvarnaren som pep vid 7:30! Fanns ingen brand så förmodligen va det bara batteritorsk :p

Har varit dåligt bloggande dom senare dagarna, har i vanlig ordning inte haft någon ork att skriva och har dessutom inte haft mycket att skriva om. Så jag får göra en sammanfattning nu istället :)

I tisdags kväll kom lillebror hit för att hjälpa oss att måla på huset. Han sov kvar två nätter och det blev målning onsdag-torsdag. Så nu är det jätte fint :) Bara lite brädor som ska bytas på ena väggen kvar.

Igår var det min och älsklings 5 års dag så det firade vi med att äta gott på Spicy Cow, jätte längesen vi åt där nu så de satt riktigt fint :D Tuva fick vara hos farmor så länge så vi fick lite tid ensamma :)

Idag känns de inte som de kommer hända mycket.. Pratade nyss med Elfi som ville ner och sola lite senare och de lät faktiskt riktigt skönt! Och har nyss flyttat om lite i sovrummet. Flyttade Tuvas säng som sått bredvid mig sen hon föddes till ett eget hörn i sovrummet. Känns som de börjar bli dags att lära henne sova lite mer för sig själv nu så jag hoppas de kommer funka bra så vi slipper flytta tillbaks. Men nu vart det ett annat problem istället, nu får inte byrån plats där inne, haha så just nu står den bara framför ena fönstret. Får väl försöka klämma in den på någon sida sängen istället :) Helst av allt skulle jag vilja ha Tuvas rum klart så hon får börja sova där men de har vi inte plats för än. Tur är väl det på ett sätt, så hinner jag köpa grejer dit lite nu och då istället för allt på en gång :)

Tuva ligger just nu i sin säng för att sova lite middag och Hans-Ove är ute och pyglar på lite. Så jag kanske ska gå ut å få lite frisk luft jag också och kanske knäppa kort på hur målningen blev och lägga ut bilderna här :) Så får det bli!


Före/efter bilder på målningen:
   
Det gröna fula stupröret kommer bytas ut när vi byter tak, även också de som fortfarande är omålat ska bytas ut :)

  
Skrivet av: Emelie - ensamstående mamma till Wilma
I   Blogg: http://emeliieanderssson.blogg.se/

åh vilken söt dotter du har! :)



sv:

Ja, jag är glad att jag har kunnat amma såpass länge. Wilma är nu 4½ månad :) Hon blir 5 månader den 27 augusti.

Självklart så kommer jag fortsätta med amningen. Har börjat gjort så nu att jag ammar och sen ger henne lite ersättning så hon blir riktigt mätt :)




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: