En helg på altan

I Vardagen ♥,
Ja här har det varit dåligt med uppdatering nu under helgen!

Hans-ove var ledig i fredags så då passade vi på att börja göra lite nytta på altan. Han fixade bräder mm, Tuva gungade och jag målade tills de blev dags för henne att sova. Sen blev det mer målande för mig. Har målat där ute hela helgen känns de som! Fredag, lördag och söndag, eftersom de måste torka innan man kan måla på nästa lager. Så nu är de mesta klart med målningen iaf, bara en liten vägg kvar att få vit sen är mitt jobb klart :p Jan och Elfi var här igår å hjälpte oss lite, Elfi tog hand om Tuva och Jan satte upp fönster med Hans-ove. Och ja, jag målade ;) haha. Nu är det bara innertak, dörr, glaspartierna och mattan kvar som ska dit :D Det kommer bli skit bra, längtar som bara den tills det är klart!

Tänkte visa lite bilder på bygget :) (vi ska alltså glasa in ca halva altanen som vi har nu)


Allt de vita har jag alltså målat i helgen. Sen ska även altandörren bytas mot en helglasad därför är den inte målad.


Fram till spjälorna till vänster ska det glasas in. Gamla bron ska bort och så småningom ska det bli en liten trall utanför istället.


Nya fönstren är på plats på väggen. Tidigare satt det äldre fönster där. Och ja jag vet om den fula preseningen med en vedhög under i bakgrunden men den behöver ni inte se ;)

Har även hunnit med ett besök i Älmeskullen i helgen också, var längesen vi var dit nu! Och som vanligt blev det att vi åt pizza. Vi passade även på att låna med oss två filmer därifrån så när vi kom hem bäddade vi ner oss i soffan under en filt och kikade på en av dom. "Den fördömde" tror jag den hette. Var helt okej tycker jag som gillar svenska filmer så man slipper läsa text ;)

Nu önskar jag bara att jag hade en massa pengar. Eftersom jag måste till Ikea någon dag och bla handla lite grejer till altan.. Har snålat rejält på föräldradagarna nu och tagit mycket lågdagar, så dom två senaste månaderna har jag inte fått mycket alls så jag hoppas på mer denna månad :) Det behövs!!

  
Skrivet av: Ingela
I

Men va bra de blir:) Blir lite avis ja.




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: