5 juli 2010

I Vardagen ♥,
Sitter just nu och har lite långtråkigt och är trött. Tuva har sovit väldigt oroligt inatt och vaknat med jämna mellanrum och gnällt. Kanske är värmen som gör det för hon brukar aldrig krångla om nätterna annars. Och i morse vaknade hon tom 8:45! Hon som alltid sover till efter 10 annars. Vi gick upp och fick torr blöja och lite mat och nu har hon sovit i snart 2 timmar igen. Hon är nog trött efter natten och de är jag också känner jag..

Fick för mig att ta upp 2st guppy honor imorse också och la dom i en "yngelkasse" eftersom dom såg så svart ut på magen. Och mycke riktigt, när jag gick för att kika till dom nyss höll den ena av dom på att föda små bebisar :) Så då fick jag agera "barnmorska" och försöka fiska upp den andra honan och flytta över henne till en egen där hon så småning om får föda sina :) Tur vi människor slipper klämma ur oss lika många ungar som en fisk gör, haha!

Igår hade jag Tupperware party här hemma. Eftersom några lämnade återbud och inte kunde komma blev det bara jag mamma Elfi och Berit :p Tur både jag och mamma hade beställningar åt andra iaf så de blev lite sålt. Jag köpte en Iso Duo och får som värdinnegåva en festbox. Den som jag velat ha länge men aldrig gjort mig råd att köpa och nu får jag den :D Och Elfi köpte en Baby Trio och mamma barnbestick till Tuva :) Tack!
     
(bilderna är tagna från Tupperwares katalog Magasin Vår/Sommar 2010)

  
Skrivet av: Elfi
I

Tack för god glass och jordgubbar igår, kram på er.

Skrivet av: jennie
I

kanske de är tänder på gång som gör att de är svårt att sova?




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: