2 månader

I Vardagen ♥,

Det där med amning har i stort sett aldrig fungerat för oss. Redan på BB fick jag sår på båda vårtorna så jag fick använda amningsnapp dom första veckorna och de blev då jobbigare för Tuva att suga. Sen blev det att hon inte gick upp i vikt som hon skulle så vi fick börja ge tillägg 3 gånger om dagen. Då märkte hon vad lätt det rann ur flaskan så då ville hon ju knappt suga på bröstet istället. Så har vi hållit på i 2 månader nu. Hon har sugit mindre och mindre på bröstet vilket har gjort att jag knappt har någon mjölk kvar, så dom senaste 2 veckorna så har hon fått tillägg varje gång hon ska äta. Och det har gjort resultat på vågen kan jag lova :) Var ner på BVC idag för vägning/mätning och hon har gått upp 870 gram nu på ca 2,5 vecka :) Så nu väger prinsessan 5130 gram, är 57 cm lång och huvud omf. är 39 cm.

Har funderat på att sluta amma helt och hållet faktiskt eftersom det knappt finns något kvar. Känns förjävligt om jag ska vara ärlig, jag vill ju självklart amma men finns de inte mjölk så finns de ju inte :( Så det får nog bli bara ersättning nu för snuttan framöver.

I söndags blev Tuva 2 månader! Och idag 9 veckor. Kan inte förstå vad tiden går! Och som sagt så har hon vuxit ganska rejält nu dom sista veckorna och man märker väl vad hon utväxlas, hon hänger med mycket mer, flinar ofta åt en mm, så mysigt! :)

Har nyss kommit hem från Edsbyn nu, åkte direkt från BVC ner till svärmor/farmors jobb och hälsade på sen följde hon med mig och handlade. Innan vi åkte hem svängde vi även in till mamma/mormor på hennes jobb och visade upp oss :) Tuva sover förtfarande i bilstolen nu men det är dags för mat för längesen så jag ska nog ta och väcka henne..


  
Skrivet av: Helen -BF 30 juli
I   Blogg: http://helenm.blogg.se/

vill börja med att gratulera till lilla flickan! Hur mår ni, hur är omställningen med en ny familjmedlem? Jo man oroar sig så mycket, är nog mammainstinkten. Man oroar sig när de ligger i magen då man inte vet hur de mår och man kommer oroa sig när de kommer ut för allting de kan råka ut för då. Tur att man får så mycket tillbaka att de inte bara handlar om oro när man får barn :) haha.

Skrivet av: Helen -BF 30 juli
I   Blogg: http://helenm.blogg.se/

skönt att höra att allt är bra med er :) Längtar så mycket efter min lillfis nu men ska försöka ta vara på denna sista tid så mycket som möjligt, veckorna bara springer iväg. :)

Skrivet av: Eva P
I   Blogg: http://evapetersson.blogg.se/

Jodå, produkterna fungerar bra :) gäller bara att hålla i det med två gånger om dagen, nnars blir det en markant skillnad direkt.

Kul att ni verkar vara nöjda med mina bilder på lilla Tuva :) Bara säga till om ni vill fota mer :) Kram




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: