Torsdag 18 november 2010

I Vardagen ♥,
Usch vad jag längtar hem nu! Hem till min säng, min soffa, mitt kök och mitt badrum :( Har inte sovit hemma på en vecka nu.. Först var vi i Tännäs till söndag sen har vi bott hos mamma sen dess. Vi har varit helt utan vatten hemma sen i fredags men dom håller på och fixar de nu så jag hoppas att det blir klart idag så vi får sova hemma inatt! Hans-ove kände sig hängig igår så han åkte hem från jobbet och han är även hemma idag. Så jag sitter just nu ensam hos mamma medans Tuva sover och Hans-ove är hemma i Söräng.

Nästa vecka är det dags att ta tag i lite bakning igen och göra lite mat till Tuva, börjar bli lite tomt i frysen nu :) Tror jag ska göra lite bullar och saffrans bullar. Matbröd måste också bakas! Jag tycker det är mysigt att hålla på, bara Tuva inte är så grinig :P

Nu har jag just duschat och Tuva ligger som sagt och sover. Efter hon ätit lunch får vi se om vi tar och går ut på en promenad. Linn & Lea var här och gick med oss i tisdags och då var det helt underbart väder att vara ute och gå i! Så jag funderar på att ta samma runda idag också, vi får se :)

Igår var jag och Tuva ner till Alfta och hälsade på Ellen & Liam. Gisses vad stor han hade blivit sen man såg honom sist, vi träffas alldeles för sällan nuförtiden! Tuva stortrivdes med alla Liams saker medans han roade sig med att klättra överallt eller slå lite på Tuva. ;) Gullunge ♥
Sen vid kl.14 så hämtade jag Jens när han kom med bussen från skolan så åkte vi hem till Söräng för att gå igenom lite post och hämta lite mat till Elsa. På kvällen åt vi pizza och kollade på Bonde söker fru och Efterlyst :)

Sen funderar jag på det här med julklappar, hur många ska man egentligen köpa till ett barn som är 9 ½ månad på julafton?? Vi har just nu 3st och jag vet en sak till som jag ska köpa. Men känner jag mig själv rätt så kommer jag väl hitta en massa mer ;) Men pengarna räcker inte hur långt som helst och det är fler än Tuva som ska ha julklappar. Dessutom fyller ju Tuva 1år typ 2 månader efter jul..
Hur mycke klappar kommer ni köpa till era barn??

  
Skrivet av: Lisa
I

När de bara va Hugo handlade vi för säkert 2000 kr till bara han men när de blev ett gäng till med barn så sa vi att 500 kr per barn får räcka. Dom får ju så mycket annat av alla andra också.

Hugo fick så mycket ett år att han inte ens orkade öppna alla paket och då kanske det är dags att tänka efter lite;).. Så de har vi gjort nu!:)




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: