Vanlig vardag igen

I Vardagen ♥,
Hans-ove är idag tillbaka på jobbet efter sin magsjuka. (Jag och Tuva har fortfarande klarat oss från den så hoppas det fortsätter så :) )
Så idag är vi ensam hemma igen..

Igår när Tuva la sig för att sova middag så passade jag på att baka lite bullar. Eller lite blev de kanske inte, blev 90st :) Fast dom blev ganska små :S Jag som brukar göra stora bullar annars! Men goda blev dom ;)

Men det var bra att de blev många så räcker de till kalaset/kalasen i slutet av februari och början av mars. Jag fyller ju 23 den 25:e februari och 5 dagar senare fyller Tuva 1år! Kan inte fatta att de snart är ett år sedan hon föddes, helt sjukt! Så förmodligen blir det att vi slår ihop kalasen så de bara blir en dag. Är ju ingen idé att fira mig ändå så de blir Tuva som får uppmärksamheten ;) Vet inte ens vad vi ska köpa till henne i present, hon fick ju så mycket bra i julklapp!
Några förslag kanske på vad man köper till en ettåring?

Vet inte vad vi ska hitta på idag.. En promenad kanske? Tror inte de är så himla kallt idag så orkar jag så tar vi nog ett varv runt byn. Men de är ju så tråkigt att gå ensam!

Har hittat lite fynd på tradera åt Tuva också.. Men de är så många dagar kvar innan auktionerna går ut de är synd tycker jag. Föresten vet ja inte om man kan kalla de jag hittar på tradera för fynd heller. För jag köper bara nya kläder åt henne där (känner att jag inte vill köpa begagnade kläder av någon jag inte känner) och alla nya kläder blir oftas så dyra!

Nu är det bara 2 dagar kvar till Idol turnén i Gävle, jag längtar!! Då ska Tuva sova hos sin farmor för första gången :)



Jag älskar dig min vackra flicka ♥


  
Skrivet av: Ingela
I

Jag ska säga dej att de är mycket svårare att köpa nåt till en 23 åring;)

Skrivet av: Emma
I   Blogg: http://familjenperssonss.blogg.se/

Hejsan :) Tack så hemskt mycket :)

fin blogg du med faktiskt.

Ja det ska bli så mys med barn tätt faktiskt , visst kommer det bli jobb med barnen så tätt men det kommer gå super bra tror jag :) Kram på dig

Skrivet av: Madelene & Vincent
I   Blogg: http://maddeluttten.blogg.se/

bara att följa receptet och platta ut den rund, in i kylen tills att den stelnat, sen på med den smälta chokladen :)

Barnsligt gott! :D




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: