Fredag 1 juli 2011

I Vardagen ♥,
Idag är det 52 dagar tills jag börjar jobba igen. Känns både skönt och nervöst! Ska bli skönt att göra lite annat om dagarna + mer pengar i månaden än vad jag har nu. Men samtidigt nervöst eftersom de va så längesen jag jobbade nu! Men jag tror jag kommer tillbaka snabbt faktiskt :) Sen har jag även kommit på de att vi bör skaffa en bränslesnålare bil som jag kan ha att åka fram och tillbaka till jobbet i.. Att tanka för 2000kr i månaden tycker jag är lite väl mycket bara för att ta sig till jobbet, speciellt nu när jag bara ska jobba 80%! Skulle vilja ha en opel astra som jag hade förut och åkte i till skolan i sandviken :)


Bästa bilen! Ångrar nu att vi sålde den fast de är flera år sedan ;)
Liten, smidig, lättkörd & drog lite soppa. Perfekt!!

Och nu jobbar Hans-ove bara en vecka till innan han får semester!! Gud så skönt de ska bli å slippa vara ensam om dagarna ;) Visst jag har Tuva men kan va skönt med lite vuxet sällskap också! Hela 6 veckor ska älsk vara ledig! Först semester sen pappaledigt så vi börjar jobba igen samma dag sen :)

Måste även skriva de också att Tuva har den senaste tiden blivit helt skogalen! Hon ska ha skor på sig inne hela tiden och älskar att komma med våra skor också.. Och jätte duktig är hon för hon kommer aldrig med båda skorna samtidigt och säger man till henne att hämta den andra skon också så kommer hon alltid med rätt :) Så här går vi med skor på oss innomhus ;)

Apropå inomhus, de är så varmt här inne så man svettas av att bara sitta i soffan typ! Tuva har just lagt sig för att sova middag nu så nu står dörren öppen för att vädra lite.. De går inte ha ytterdörren öppen när hon är vaken för då sticker hon ut direkt! Och inatt vid 3:20 var jag tvungen att gå ner å lägga mig i gästsängen för de va så varmt uppe i sovrummet så jag inte kunde sova. Usch!

Igår kväll var vi till Röste och uppvaktade Hugo som fyllde 9 år.


Nova & Tuva va så söt i lika klänningar ♥


Har hittat en god bandyboll ;)

  
Skrivet av: Helen
I   Blogg: http://helenm.blogg.se/

tusen tack :)

Skrivet av: Mamma
I

Jag minns att jag tyckte de va synd när ni sålde opeln.Men de måste väl finnas fler:)Va gulliga dom va i klänningarna <3

Skrivet av: Elfi
I

Gulliga Tuva och Nova.




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: