Här är vi sjuka!

I Vardagen ♥,
I onsdags kväll bröt förkylningen ut på Tuva så hon var hemma från dagis tors-fre med pappa medans jag jobbade.. Men igår blev även Hans-ove och jag sjuk också! :( Och idag har jag varit riktigt knöven.. Gick å la mig å sov middag strax före två. Tänkte bara vila en stund för jag skulle ner till Bollnäs på apoteket när dom öppnade kl.15. 15:40 vaknade jag! Och efter de känner jag mig lite piggare iaf så ikväll har Henrik å Nattis varit här och ätit tacos med oss sen färgade Nattis mitt hår.
Så imorgon blir nog jag hemma från jobbet :( Känns typ skit att behöva vara hemma å sjuk när jag nyss har börjat jobba igen men de känns som ja inte har något annat val :( Svårt att sitta i tele när snoret bara rinner, näsan är täppt och halsen värker..

Och igår var även Tuva jätte dålig! Hon bara grinade å gnällde hela dagen och de lät så tungt när hon andades så vid 16:30 ringde jag rådgivningen och fick faktiskt prata med en vettig människa! :O Hon tyckte vi skulle åka in på akuten så de gjorde vi. Som tur var så hade hon inget åt lungorna men hon var tät i halsen så vi fick bricanyl och hostmedicin utskrivet så de va de jag skulle ner å hämta ut på apoteket idag vid tre! Fick med bara så de räckte till tre gånger hem från akuten men hon har andas bättre idag så medicinen verkade hjälpa bra iaf :) Huvudsaken hon mår bra! Var jätte hemskt att se henne när hon hade svårt att andas!

Sen som några vet så har ju jag haft en svampinfektion under min vänster arm hela sommaren och det gör fruktansvärt ont!! Huden spricker och det svider rejälv kan ja lova! Så imorgon tänkte jag passa på att ringa hc så dom får ta en odling på de. För nu har jag lessnat och vill veta vad det EGENTLIGEN är! Ingen svampsalva verkar ju hjälpa.. Var till en doktor för någon vecka sen å fick en stark salva utskriven men de har inte blivit ett dugg bättre med den heller! Har provat med dactakort, pevisone och betnovat. För om de här inte går bort snart så blir jag tokig för de är verkligen inte trevligt! :( Tänk er själv att ha öppna sår under armen som svider varje gång du rör armen! De har jag haft hela sommaren i den hemska värme som varit!!

Till något positiv!
Tatueringen jag gjorde i onsdags ser ut såhär nu! Trivs jätte bra med den!



Lägger med en bild på sjuklingen som somnade mot pappa i soffan i torsdags också ♥


Nej nu ska jag gå å försöka få lite sömn snart! Godnatt!

  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: